Wordt Frank het YIM Mediatalent van het jaar?

3-4-2018

YIM is het talentenprogramma van de MWG, het grootste platform voor aanstormend talent in de mediabranche in Nederland. Vanuit Carat deed dit jaar Frank Jansen mee. Lees hieronder hoe hij de YIM dag heeft ervaren.

https://carat-cdn.azureedge.net/media/9665/yim_square.jpg

 

Na enige voorbereiding was in de ochtend van 22 maart dan eindelijk zo ver. Alle YIM’ers werden klokslag 9 uur verwacht op het kantoor van BrandDeli. Er stond mij en de andere talenten namelijk een drukke en intensieve dag te wachten. Na een korte introductie van Meindert van het MWG was het hoog tijd voor de briefing waar we vandaag allemaal aan zouden gaan werken. De case kwam van niemand minder dan Heineken. Er werd aan ons allemaal gevraagd om ons te gaan buigen over een nieuwe mediastrategie voor Heineken 0.0%, het alcoholvrije biertje van Heineken.

Na de briefing was het moment daar. Alle 30 YIM’ers kregen tweeënhalf uur de tijd om de mediastrategie voor Heineken 0.0% uit te werken. De lat lag hoog, want slechts een kleine groep zou door gaan naar de shortlist. Een intensieve, en zoals gewoonlijk veel te korte, tweeënhalf uur later zaten we daar dan. Met z’n allen ietwat gespannen te lunchen. Want een minstens net zo belangrijk onderdeel van de wedstrijd moest nog plaats gaan vinden; de presentatie van de gemaakte mediastrategie aan de jury.

Eén voor één kwam iedereen aan de beurt om zijn jury koppel te presenteren. Ikzelf was pas als een-na-laatste aan de beurt en heb dus bijna 2 uur in spanning naar de verhalen van mijn mede kandidaten aan kunnen horen. Na de presentatie was er bij iedereen, zo ook bij mij, ontlading. De spanning viel gedeeltelijk weg. Maar ook was er twijfel. “was mijn strategie en presentatie wel goed genoeg?”. Na de presentatie hoefde ik daar gelukkig niet lang meer op te wachten, de jury kwam snel met hun uitslag. Ze vertelde ons wie er tot de shortlist behoorde en dus zijn mediastrategie voor de volledige, twaalfkoppige, jury mocht presenteren en zo nog steeds kans maakte op die felbegeerde AMMA.

Naam voor naam werd genoemd en de moed begon mij in de schoenen te zakken. Tot het laatste moment. Als vijfde, en allerlaatste, werd mijn naam namelijk genoemd op de shortlist! Nogmaals presenteren aan de jury dus. Wederom als laatste van de groep, nog een anderhalf uur in spanning dus. Als afsluiter is er nog een biertje gedronken samen met de andere YIM’ers op de shortlist als afsluiting van de intensieve dag.

Wat is nou de uitslag van de wedstrijd, hoor ik iedereen bijna denken. Daar is het, vol goede hoop en gezonde spanning, nog even op wachten. De nominaties worden namelijk pas bekend gemaakt op 11 april, samen met alle andere AMMA nominaties. Én mocht ik het nou schoppen tot de nominaties? Dan ben ik op 17 mei te vinden in theater Amsterdam om tijdens de AMMA uitreiking hopelijk de AMMA voor mediatalent van het jaar in ontvangst te nemen ;)

^Terug naar boven