Chio Heartbreakers & Holland’s got Talent

2019

Voor Chio Heartbreakers hadden we de uitdaging om voor voldoende bereik voor penetratie te zorgen. Maar ook om het budget zo slim mogelijk in te zetten om de associatie ‘Heartbreakers’; tijd waarin je net wat extra aandacht hebt voor elkaar, zo sterk mogelijk te laten.

De belangrijkste KPI’s waren: 1-Prompted Brand awareness, 2-Prompted Ad awareness en 3-Consideration. Maar hoe kun je op een efficiënte manier zowel een groot bereik realiseren én impact (een emotie) overbrengen?

NL

Aanpak
Een partnership met entertainment format Holland’s Got Talent bleek een perfecte match met Chio Heartbreakers! Holland’s Got Talent is een populair RTL4 entertainment format dat primetime wordt uitgezonden op zaterdagavond. Het is een familieprogramma voor alle leeftijden en staat garant voor een leuke en gezellige tv-avond met elkaar. Een passend format dat goed aansluit bij de merkwaarden die Chio Heartbreakers wil uitdragen.

Het belangrijkste aankoopmoment van Chio Heartbreakers is net voor het weekend (op donderdag en vrijdag). Het was dus belangrijk om naast de zaterdagavond ook op deze momenten zichtbaar te zijn. Daarom zijn er naast billboards en breakbumpers ook cromo’s met inhaakbillboards (waar een bruggetje werd gemaakt tussen het programma promo en het product) op donderdag en vrijdag uitgezonden.

Resultaat
Een partnership met dit goed bekeken programma betekende een hoog bereik onder de Nederlandse tv-kijkers. Vertaald naar boodschappers in de leeftijdscategorie van 25-54 jaar betekent dit een netto bereik van 2,1 miljoen mensen met de billboards en breakbumpers en 2,4 miljoen met de cromo’s inhaakbillboard. Daarnaast zijn er online 400.000 impressies gegenereerd. Daarnaast zijn er ook kwalitatief fraaie resultaten geboekt. De Prompted Brand awareness steeg met +8%, de Prompted Ad awareness steeg met maar liefst +85%, en ook de Consideration is gestegen met +22%.

 

Campagne periode:
Jan t/m Mrt 2019

Klant:
Intersnack – Chio Heartbreakers

Bureau:
Carat, The Story Lab

Verantwoordelijk bij bureau:
Maurice Neeskens (Carat)
Linda van Nobelen (The Story Lab)

Verantwoordelijk bij klant:
Joost Nooijen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

^Terug naar boven