Meet the new crew

2017

In 2016 introduceerde Mattel de nieuwste Barbie ‘Fashionista’ lijn. Na jaren het slanke model te hebben verkocht, werd het tijd om mee te gaan met de tijd en kwamen er Barbies met verschillende lichaamstypen op de markt – ‘normaal’, curvy, klein en lang. Maar ook diverse huidskleuren, oogkleuren, haarkleuren en looks.

Ook Ken moest er aan geloven en ook hij kreeg een make-over.

NL

Insight & Strategy

Om bekendheid voor de Barbies te creëren onder zowel ouders als kinderen is gekozen voor de inzet van twee populaire vloggers om de meisjes aan te spreken en social media ads getarget op ouders.

Dionne Slagter is sinds een aantal jaar actief op YouTube met vlogs onder de naam Onnedi. Een opvallende verschijning met haar roze haar, tatoeages en hondje Dolly.
Dionne vlogt over nieuwe producten in haar serie “Leuk of Meuk” maar is ook open over persoonlijke gebeurtenissen uit haar leven.
Omdat zij vroeger, zoals zij zelf zegt, ‘anders’ was en hierdoor veel gepest is, is zij voor veel meisjes een voorbeeld. Zij leert haar kijkers dat het niet erg is om een beetje anders en daarmee uniek te zijn.
Daarom een goede fit met de diverse Barbie poppen in de Fashionista lijn.
Om de meisjes enthousiast te maken voor de nieuwe Barbie poppen, hebben wij gebruik gemaakt van de vlogserie ‘Leuk of Meuk’. Door het persoonlijke verhaal van Onnedi konden we de gehele lijn van Fashionista poppen laten zien. Tevens was er een winactie aan gekoppeld om de engagements te verhogen. 

Vlogger Sheling Kamkes van ShelingBeauty heeft zichzelf omgetoverd tot een Barbie Fashionista in een make-up tutorial video. Dit doet zij door diverse Fashionista poppen te tonen en verschillende elementen hiervan op zichzelf toe te passen, werd zij een eigen Fashionsta pop. Zij koos voor ondere andere de eyeliner en opvallende wimpers van ‘Style So Sweet’ en de lippenstift en blush van ‘Tropi -Cutie’. 

 

Om de poppen ook bij de ouders onder de aandacht te brengen zijn er twee social posts ingezet op de ouders. Er is gekozen voor een video ad om awareness te realiseren en een carousel ad om traffic en conversie te realiseren.

Results

De campagne heeft mooie resultaten behaald. De vlog van Onnedi heeft in totaal bijna 205.000 video views gerealiseerd. Vlogger Sheling behaalde ruim 29.500 video views met haar tutorial.

De video post heeft ruim 340.500 video views behaald en de carousel ad bijna 14.000 clicks.

Mattel heeft op deze manier de poppen goed onder de aandacht kunnen brengen

We zijn blij met de keuze voor Onnedi. Het thema van onze campagne rondom diversiteit van Barbie Fashionistas sluit goed aan bij het persoonlijke verhaal van Onnedi. Dat iedereen anders is, en dat dat iets is om trots op te zijn. Dit versterkte het verhaal.

Jacqueline Opbroek
^Terug naar boven