Microsoft introduceert Surface Book

2017

Carat was samen met The Story Lab, Isobar, iProspect (allen onderdeel van Dentsu Aegis Network) en Microsoft verantwoordelijk voor de introductiecampagne van Surface Book in Nederland. Op 20 april 2017 is Surface Book in de markt gezet als de ultieme laptop voor professionals. De doelstelling van de campagne is bekendheid van en aankoopintentie voor Surface Book. De uitdaging voor deze lancering is het bereiken en triggeren van de professionele doelgroep: STEM (Science, Technology, Engineering, Math ) professionals en Developers.

Ritchie Kluyskens – Marketing Communication Manager bij Microsoft:

“Carat heeft Surface Book met een bijzondere campagne in Nederland geïntroduceerd. De campagne is heel doelgericht, slim doordacht en creatief prachtig. De aanpak combineert boeiende storytelling via video met de laatste moderne marketingtechnieken, zoals slimme (re)targeting, integrale metingen en real-time rapportage in een PowerBI dashboard. De one-stop-shop keuze voor content, media en website development bij Dentsu Aegis Network heeft gezorgd voor goede samenhang en hoge kwaliteit. Ivo Paschold heeft als eindverantwoordelijke bij Dentsu Aegis Network uitstekend werk geleverd.”

Om de professionele doelgroep te triggeren en de customer journey voor een nieuwe laptop te starten, is in samenwerking met The Story Lab video content geproduceerd. Producent Dare Creative heeft de daadwerkelijke productie verzorgd onder begeleiding van The Story Lab. Er zijn twee long-format video’s geproduceerd van 90 seconden met twee cutdowns naar 15 seconden. In samenwerking met de Nederlandse architect Ben van Berkel, bekend van de Erasmusbrug en Station Arnhem centraal, zijn video’s gemaakt die het verhaal vertellen hoe moderne technologie helpt om revolutionaire ontwerpen neer te zetten. Met deze verhalen over zijn ontwerpen is de doelgroepen getriggerd. Om de doelgroepen vervolgens te engagen en te overtuigen van Surface Book zijn vijf korte video’s geproduceerd, waarmee bewijsvoering werd geleverd voor “de ultieme laptop”. In deze korte video’s worden de verschillende kenmerken van Surface Book toegelicht. Van het creatieve met de Surface pen tot aan het krachtige van het spelen van Xbox One games op Surface Book.

De video content is via verschillende mediapartijen verspreid, waaronder BeOn, Amnet, DynAdmic, YouTube, LinkedIn en Facebook. De video content is goed aangeslagen op social media. De social posts met vierkante video content en ondertiteling hebben 310% hogere engagement laten zien in termen van likes, comments, kliks en shares in vergelijking met de Facebook engagement rate benchmark van 0.5%. In een later stadium zullen meer resultaten worden gedeeld van de Microsoft Surface Book campagne. Carat heeft namelijk in samenwerking met Microsoft een PowerBI dashboard gemaakt waarin media campagneresultaten, website statistieken, online sentiment en verkoopresultaten geautomiseerd worden gerapporteerd met interessante inzichten tot gevolg. 

 

Link naar gerelateerde content NL
^Terug naar boven