Opel betaal met views

2017 | Netherlands

Betaal als eerste ter wereld je nieuwe auto met Youtube views.

Een nieuwe auto in ruil voor YouTube-views: dat is de nieuwe campagne van Opel. Wie een video van zijn proefrit in een willekeurige Opel op YouTube plaats en daarmee een bepaald aantal views haalt, krijgt de auto gratis. In totaal geeft het merk drie auto’s weg. Een Opel KARL ROCKS (zie hierboven) Online Edition is er voor 589.900 views, een Opel Corsa 3-deurs Online Edition kost 739.600 views en voor een Opel Astra 5-deurs Online Edition zijn 922.800 views nodig. Een Little ADAM loopauto voor kinderen kost 5.160 views, een dakkoffer is binnen na 24.200 views en een iPad-houder ‘koop’ je voor 3.000 views.

NL

Alleen organische views

Tegenwoordig draait in de online wereld alles om views. Vloggers doen er alles aan om zo veel mogelijk views voor hun filmpjes te krijgen en adverteerders betalen veel geld om te zorgen dat hun reclames veel views krijgen. Kortom views zijn geld waard. Met dit inzicht werd samen met JWT Amsterdam een revolutionaire activatie voor Opel bedacht. Je kan nu jouw nieuwe Opel online edition met youtube views betalen. Je moet al je kijkers echt 'verdienen', je mag dus geen kliks kopen. Bij aankoop van één van de modellen of accessoires moet je een PDF of excelbestand uploaden met de statistieken van de video. De organisatie checkt het bestand in samenwerking met YouTube/Google op gekochte views.

Maak een video tijdens je proefrit

Als je tijdens een proefrit een video in, om of met één van de Opel Online Edition-modellen maakt, dan kan je met de views die je voor die video krijgt een spiksplinternieuwe Opel Online Edition kopen. Je video moet wel bijzonder worden, want de auto’s zijn niet gratis. Je koopt een Opel KARL ROCKS Online edition voor 589.900 views, een Opel Corsa 3-deurs Online Edition kost 739.600 views en voor een Opel Astra 5-deurs Online Edition zijn 922.800 views nodig.

Voor deze activatie hebben we samengewerkt met YouTube om de juiste prijs voor de auto’s te bepalen.

“De Betaal met Views campagne is een bevestiging van de innovatieve richting die we met Opel hebben ingezet. Naar ons weten is een dergelijke actie nog niet eerder vertoond en dus een echte wereldprimeur”, aldus Michel Vercruyssen, Marketing Manager bij Opel Nederland. “Wij kijken met veel interesse wat dit experiment gaat opleveren; het gaat natuurlijk wel ergens om. Een auto betalen via een succesvolle video.”

^Terug naar boven